Onze Servicehelden, Servicehelden Podcast

One call does it all

Storingservice.nl is gespecialiseerd in het inhoudelijk afhandelen van storingsmeldingen. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Of het nu een bouwkundige storing is, een lek in de waterleiding, stroomuitval of inbraakschade. Met 1 telefoontje staan we klaar om een oplossing te bieden.

Onze medewerkers nemen storingsmeldingen aan namens woningcorporaties, vastgoedbeheerders van bijvoorbeeld retail ketens, aannemers, installateurs of fabrikanten. “We zijn het aanspreekpunt van onze klanten op het moment dat er in een gebouw iets niet goed gaat” vertelt Stanley van Ouwerkerk. “Onze medewerkers zijn uitermate goed getraind in de diverse storingen die zich kunnen voordoen en kunnen oplossingen bieden op eerstelijns vragen. Als het nodig is sturen we een monteur met een uitgebreide briefing van het probleem. Als “Pechhulp” is dat vaak een tijdelijke pleister tot een specialist de schade permanent kan repareren.”

“Wanneer een bedrijf hun storingsmeldingen aan ons wil uitbesteden, bespreken van tevoren uitgebreid welk type storingen we op welke manier mogen oplossen” vertelt operationeel manager Dominique Philippus. “Er wordt vanuit ons per klant een uniek telefoonnummer ter beschikking gesteld waar men heen kan bellen voor storingen. Dan komt het telefoontje meteen op de juiste plek terecht. Ook worden er afspraken gemaakt over doorschakeltijden, de rapportages en het verwachte aantal meldingen.”

Eén vaste prijs per melding

“Omdat we veel ervaring hebben met het oplossen van storingen, weten we hoeveel tijd en energie we er gemiddeld mee kwijt zijn” gaat Dominique verder. “Daarom hanteren wij het concept: “One call does it all“. Dat houdt in dat met één ontvangen gesprek alle vervolgstappen en acties worden behandeld en afgewerkt volgens het overeengekomen protocol tegen één vaste prijs. De ene keer zijn we wat langer met een melding bezig, de andere keer wat korter, maar dan weten onze opdrachtgevers altijd waar ze aan toe zijn. En dat is wel zo prettig.”

Dominique Philippus. operationeel manager Storingservice.nl 

De pijn eruit

Gerinda Phielix-Baan, Directrice bij AKOR Vastgoedbeheer vertelt in een uitgebreid interview hoe ze de samenwerking met Storingservice.nl ervaart.“Onze klanten doen zaken met ons. Zij mogen dus ook verwachten dat er altijd op onze manier en vanuit onze naam gewerkt wordt. Storingservice.nl heeft dat goed aangevoeld. Zij sturen een vakman die de pijn eruit haalt en een calamiteit snel oplost. Op basis van hun complete rapportage, neemt onze eigen storingsdienst het de dag daarna weer over. Vanaf 7 uur ’s morgens zijn wij weer het gezicht. Dat is een perfecte match.”

Acuut, urgent of niet urgent

“Om te bepalen hoe we handelen bij een melding, delen we deze in drie categorieën in”, vertelt Stanley. “We hebben de categorie ‘acuut urgent’, wat betekent dat we direct actie ondernemen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Dan is er de categorie ‘urgent’, wat inhoudt dat we de melding aannemen en rapporteren aan de opdrachtgever met alle nodige details zodat die het vervolgens zelf binnen 24 uur kan oplossen. We krijgen ook meldingen die we aanmerken als ‘niet urgent’. Dat betekent niet dat het niet belangrijk is dat het opgelost wordt, maar dat we de beller vragen zelf bij de eerstvolgende gelegenheid contact opte nemen met de opdrachtgever. Wij nemen hier zelf verder geen actie op.”

24/7

“We willen onze huurders altijd goed van dienst zijn”, vertelt Jeanne de Waard van woningcorporatie Trivire in een interview. “Als er iets mis is, moeten ze 24 uur per dag worden geholpen. Ons klant contact center is doordeweeks van 8:30 tot 16:30 uur bereikbaar. Buiten deze tijden worden huurders indien nodig doorgeschakeld met Storingservice. Zij pakken alle spoedstoringen voor ons op en stellen de situatie in elk geval veilig. Als het nodig is kijken wij er de volgende werkdag verder naar.”

Het bericht One call does it all verscheen eerst op Storingservice.nl.