Onze Servicehelden, Servicehelden Podcast

Ik ben het visitekaartje van het bedrijf

Sinds najaar 2017 verzorgt Ageeth Smit de commerciële binnendienst voor Storingservice.nl. Ze houdt ze zich vooral bezig met telefonische acquisitie. Ondanks dat ze niet in dienst is, voelt ze zich echt onderdeel van het team. “Storingservice.nl heeft een heel open cultuur, veel is bespreekbaar. Ik word overal bij betrokken en werk mee aan de groei van het bedrijf. Daardoor voel ik me een volwaardige collega. Dat geldt overigens voor al mijn klanten. Om het verhaal van een bedrijf goed over te brengen, moet het ook persoonlijk klikken. Want uiteindelijk ben ik het visitekaartje.”

Ageeth is een telefonische duizendpoot, zou je kunnen zeggen. Ze belt onder meer offertes na, doet telefonisch klanttevredenheidsonderzoek en belt voor new business. Ook assisteert ze collega Dominique bij operationele vragen. “Ik ondersteun haar bij vragen waarvoor mensen gebeld moeten worden. Ik zeg altijd: ik zet mijn Sherlock Holmes-bril op en ga verder met onderzoeken; Dominique heeft daar de tijd niet voor.”

Samen met Stanley bekijkt Ageeth ook in welke regio’s nieuwe partners gezocht moeten worden, die met Storingservice willen samenwerken om voor storingen uit te rijden. In overleg met Storingservice bepaalt Ageeth welke organisaties ze gaat benaderen. “Stanley doet suggesties voor interessante bedrijven. Zeker bij bestaande doelgroepen als woningcorporaties en bouwbedrijven weet hij precies waar de kansen liggen. Maar ik zoek zelf ook proactief naar kansrijke nieuwe branches. Mijn ervaringen evalueer ik maandelijks met Stanley. En bij interesse plan ik direct een afspraak in zijn agenda, die beheer ik namelijk ook. Het is dus echt een wisselwerking tussen ons.”

“Om het verhaal van een bedrijf goed over te brengen moet het ook persoonlijk klikken”

Inhaken op informatie
“Als het om nieuw business gaat is mijn eigen belscript de leidraad voor een gesprek”, gaat Ageeth verder. “Eerst vraag ik naar de verantwoordelijke voor storingen en calamiteiten. Soms is dat best even puzzelen. Bedrijven organiseren dat verschillend: centraal of per vestiging, door vastgoedbeheer of de technische dienst. Als ik de juiste persoon aan de telefoon heb, benoem ik natuurlijk de voordelen van Storingservice.nl, zoals de landelijke dekking, eigen meldkamer en 24-uur inzetbaarheid. Maar ik stel vooral veel vragen. Werken ze met eigen personeel of huren ze mensen in en hoe loopt dat? Dan krijg je vanzelf informatie waarop je kunt inhaken.” 

In beeld blijven bij offertes
Ageeth belt ook de offertes van Storingservice.nl na. “Opvolging is heel belangrijk, anders verdwijnt een aanbieding onder in de la. Zonde! Daarom bel ik altijd na een paar dagen om te vragen of ze de offerte goed ontvangen hebben en of alles duidelijk is. Dan hoor je vanzelf wat de status is, of er nog vragen zijn of behoefte aan een vervolggesprek. En je bent in elk geval weer in beeld.” 

“Ik stel vooral veel vragen. Dan krijg je vanzelf informatie waarop je kunt inhaken”

“Natuurlijk krijg ik ook wel eens norse mensen aan de lijn. Toch probeer ik altijd positief te zijn en met plezier te bellen. Dat hoor je in je stem. Zo breek je het ijs en kom je een open en opgewekt over. Positieve energie: dat past ook bij een bedrijf als Storingservice.nl.”

Het bericht Ik ben het visitekaartje van het bedrijf verscheen eerst op Storingservice.nl.